Salesmanagement
Een bevlogen term die ervan uit gaat dat sales te managen is.
Via deze vraag komen we al snel bij het managen van cijfers, aantallen, vaardigheden, doelgroepen, prognoses, targets.
Zinnig en noodzakelijk maar is het de kern ? Bent u daarmee aan het managen of aan het controleren?
Wat is de kern van salesmanagement?....De mens in uw (sales)organisatie).
Of die nou accountmanager, selling consultant, senior busines consultant heet of gewoon een vak heeft geleerd en als projectmanager, advocaat, programmeur, procesanalist, accountant door het leven gaat.
Goed en effectief salesmanagement staat of valt met:
- Het stellen van de goede vragen op het goede moment.
Wat heb je gehoord? Waarover ben je in gesprek? Waarover heb je overeenstemming.
- Weten waar en op welk moment uw aansturing nodig is.
Is het een kennismaking, de analyse, kun je de leiding nemen
- Inzicht in de mate van commercieel bewustzijn van uw sales team.
Hebben zij bijvoorbeeld hier een antwoord op:
Vertel eens wat wij doen, wanneer vraag je om budget, wat is het moment dat je klant wil dat je de leiding neemt.
De bovenstaande essenties zijn de rode draad in onze opleiding commercieel bewustzijn.
De innovatieve commerciële matrix is daarin het handvat voor gerichte, effectieve ondersteuning en training voor salesmanagers.
U leert hoe u snel en precies grip krijgt op de prestaties van uw sales team.